MEME DİKLEŞTİRME

Meme Dikleştirme Nedir?

Zaman, yerçekimi, yaşlanma ve çevresel koşullar nedeniyle göğüslerde sarkmalar meydana gelmektedir. Bu sarkmalar özellikle doğum ve emzirme gibi durumlarda daha fazla olabilmektedir. Çevresel ya da genetik nedenlerle meydana gelen göğüsler arasında asimetri ya da farklılıklar da oluşabilmektedir. Göğüs dikleştirme operasyonlarıyla bu farklılıklar ortadan kaldırılabilir.

Göğüs dikleştirme, operasyonlarında sarkık haldeki meme dokusu tekrardan doğal görünümüne kavuşturulmakta ve meme başı yeniden olması gereken yere çekilmektedir. Operasyon esnasında hangi teknik kullanılırsa kullanılsın, göğüs dikleştirme operasyonu sonrası meydana gelen izler zaman içerisinde neredeyse görünmez hale gelmektedir. Genel anestezi altında gerçekleştirilen göğüs dikleştirme ve toparlama ameliyatları kişiden kişiye göre değişmektedir. Ancak operasyon süresi yaklaşık olarak 3 saat kadardır. Meme hacmi düşük olan hastalarda meme dikleştirme operasyonu ile beraber aynı zamanda protez uygulaması da yapılabilmektedir. Bu şekilde memeye hacim de kazandırılmış olur. Bu şekilde iki operasyonun iyileşme süreci tek bir dönemde geçirilmektedir.

Operasyon Sonrası iyileşme dönemi

Göğüs dikleştirme operasyonu sonrası iyileşme süreci hastalar tarafından oldukça rahat geçmektedir. Ameliyat sonrasında çok fazla ağrı ve şişlik meydana gelmez, basit ağrı kesiciler ile hastalar herhangi bir ağrı hissetmezler. Bu ağrı ve şişlikler de 1 hafta içerisinde kendiliğinden ortadan kalkmaktadır. Operasyonda estetik dikişler yani kendiliğinden eriyen dikişler kullanıldığı için operasyon sonrasında dikiş alımı gerçekleştirilmemektedir. Özellikle yurtdışından gelen hastalarımız için konforlu bir ameliyattır, yaklaşık 3-4 gün içerisinde ülkelerine, normal yaşamlarına dönüş yapabilirler. Hastaların dikkat etmesi gereken bazı noktalar ise, ilk bir ay içerisinde ağır sporlardan uzak kalmalarıdır. Meme dikleştirme operasyonlarının esas etkileri yaklaşık bir ay sonra ortaya çıkar. Bu süreden itibaren göğsün alt kıvrımı daha doğal bir görünüme kavuşmakta ve operasyon öncesi karar verilen görünüm ortaya çıkmaktadır.